HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Hibás üzemanyagszint kijelzés

2007.07.23. 19:32 :: kgl

Sajnos a BX-eknél rendszeresen előfordul, hogy hibásan jelzik vissza az üzemanyagszintet. Például fél tankot mutat amikor megállok a kocsival és másnap reggel meg már csak negyed tankot mutat.

Nézzük meg mi okozza a hibás kijelzést:

1 A tank elején van a szintmérő így amikor leül a kocsi feneke akkor a nafta hátrafolyik és sokkal kevesebbet mutat a ténylegesnél. Amikor felemeli a kocsi a fenekét akkor mutatja a helyes értéket. Ezen a hibán nem tudumk válltoztatni.

2. A tankban lévő szintmérő henger alján van egy záró műanyag tányér amin egy db 1mm átmérőjű lyuk biztosítja, hogy a csőből az üzemanyag szépen ki tudjon folyni azaz a közlekedő edény elvén ha a tankból fogy a nafta, akkor az úszóházból is foggyon. Az üzemanyagból idővel leüllepedik egy kosz réteg ami egy kocsonyás réteget képez. Namost a cső alján kb 1mm vastag iszapkocsona elzárta a lyukat, mint egy szelep, és nem engedi “gyorsan” ki a naftát. Így a csőben sokkal magasabban áll a szint mint ami a tankban van. Az élyszakai állás alatt szép lassan kiszivárog a csőből a nafta így reggel egy negyed tankkal kevesebbet mutat. Ha már egyáltalán nem tud kiszivárogni a nafta, akkor pedig előfordulhat, hogy teli tankot mutat, miközben a tank már régen üres.

Hogyan tisztítsuk ki a szintjelzőt?

Még véletlenül se tankolás után kezdjünk neki a takarításnak mert a teli tank esetén az üzemanyag tank tetejének magassága felett egyes tipusokban a jobb hátsó sárvédőben van egy póttank is, illetve az üzemanyag betöltő csőben is lehet több liter üzemanyag. Ha tank tetejénél magasabban van netán az üzemanyagszint akkor szépen eláztatjuk a kocsink belsejét a büdös és gyúlékony üzemanyaggal amikor kivesszük a jeladót!!!!

A hátsó ülés ülőlapját felhajtva találjuk meg az üzemanyagtankot. A tanknak 2 nyílása van itt gumilappal fedve, az egyikbe az üzemanyagcsövek csatlakoznak amik a motorhoz szállítják az üzemanyagot és a felslegeset vissza. A másik nyílás az üzemanyag szintmérőt fedi le egy gumlippal.

 

 

Vegyük ki a kocsi középvonalához közelebb eső takaró gumilapot. Húzzuk le az elektromos csatlakozót. Egy nagyobb csavarhúzót kézzel ütögetve ki tudjuk tekerni a mérőegység rögzítő csavarját óramutató járásával ellentétesen. A csavarhúzó hegyét a kis függőleges műanyag pöcköknek kell nekitámasztani oldal irányból. Ügyeljünk arra, hogy ne törjük le a pöcköket.

Ha sikeresen letekertük a rögzítőt akkor egyben ki lehet emelni a tankból a jeladót.

 Középen az úszó tengelyen van egy spirál ellenállás, az úszó ehez ér hozzá. Az úszót egy nagyon gyenge spirálhuzal köti össze a csatlakozóval. A szegénységjelző akkor jelez amikor az úszó alul felül a fém karikára.

A jeladó henger alján lévő rugós lemez alátétet egy kisebb csavarhúzóval távolítsuk el, így szétszedhető a teljes jeladó. Óvatosan húzzuk ki házból az úszós részt.

Féktisztító spray-el érdemes átmosni az egészet, a visszaszerelés elött ellenőrizni kell  hogy még kivett állapotban jelez-e az szegénységjelző lámpácska a műszerfalon. Ehez vissza kell dugni az elektromos csatlakozót a jeladóra és rá kell adni a gyujtást majd az úszót a le kell húzni az alsó állásba, hogy hozzáérjen az alul lévő érintkezőhöz.

A visszaszerelés fordított sorrendben kell elvégezni.

Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr62123818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2010.10.24. 21:10:04

Nekem egy '89-es évjáratú van,de abban nem ilyen tipusú a jeladó,hanem egy olyan amiben középső tengely helyett egy NYÁK lemez van nyomtatott vezetékezéssel amelyen csúszkál az úszó.(nincs rugó és alátét)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.11.27. 18:17:48

Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy fel tud gyülemleni a kosz ezért érdemes kitakarítani.