HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Műszerfal kiszerelése

2007.07.23. 09:49 :: kgl

A teljes műszerfal kiszerelésére elég ritkán van szükség de nem túl veszélyes a művelet mint ahogy hisszűk.

A müszefal kivétele elött le kell csavarni a sebváltókar gomját, majd levenni a rugót és lehúzni a kar borítást. Utána be lehet nyúlni mögé alulra és ott van 1 nagy anaya amit ki kell tekerni.
A középső űlések közötti konzol hátulján van egy italtartó, azt ki kell pattintani, mögötte egy 6-os anya van amit ki kell venni, ez rögzítí a középső kapcsolós blokkot. Ezekután ki lehet venni az ülések közti kapcsolós blokkot, a müszerfal alá a lábrészhez benyúlik 2 nyelve, ezeket szét kell hajtani egy picit és akkor kiemelhető hátrafele. A sebességváltókart érdemes 2-es vagy 4-es fokozatba tenni, mert úgy könnyebb kiemelni a blokkot.

Először is le hell szerelni a kormánykereket, majd a kormány alatti borítást. A csavarjai jól látszanak. A kormánykerék levételáhez egy 22-es csillagkulcs kell.
A műszerblokk alsó élénél van egy vízszintes perem a plexi elött, ennek az alsó oldalán van 2 csavar amit ki kell venni így lejön a perem. Utána lehet levenni a kormányoszlop felső részét. A műszerfal bal oldalán alul a kazettatartót ki kell venni, és a müszefal közepén lévő tálcát is ki kell szedni, ezt két csvar fogja. Ebben a tálcában egyes tupusoknál egy digitális óra van, azt egyszerűen felfele ki lehet húzni a tálcából.
Ezekután be lehet nyúlni a müszerblokk mögé a tálca helyén illetve a kazettatartó helyén és ki lehet hátul csavarni a műszerblokk hátsó 2 csavarját. Elégé eldugott, szűk helyen van mindkét csavar, és sok szerelő eltöri a műanyag tartóit a műszerblokknak amikor ezeket a csavarokat ki vagy behajtják. Óvatosan kell ezt a két csavart kivenni.

Ezekután kibuktatható a müszerblok egy picit, baloldalt be kell nyúlni mögé és ki kell csatlakoztatni a km óra bajonetes bovdenjét. Ezekután már jobban hozzá lehet férni a hátul az elektromos csatlakozókhoz amiket szépen le kell húzni, vigyázva, hogy a vezetékek ne jöjjenek ki a csatlakozóból, ugyanis hajlamosak rá. Érdemes egy kis maszkolószallaggal elötte leragasztani a csatlakozók hátulját hogy megakadályozzuk a vezetékek kicsúszását a csatlakozókból. A maszkolószallagra rá lehet írni a csatlakozó pozicióját ez megkönnyíti a visszarakást.

 

Ha lejöttek a csatlakozók akkor a műszeblokk hátsó oldalán benézve a két végén van 1-1 csavar amit ki kell venni, ekkor a müszeblokk házból ki lehet venni a müszeregységet. Ezekután lehet hozzáférni hátulról a műszeházban a 4 sarkán lévő kapcsolók csatlakozóihoz amit szintén feliratozni kell majd lehúzni.

Ki kell venni a fedeles kesztyűtartót a műszerfal jobb tetejéből. 2 csavar rögzíti belül.

A műszerfal közepén a fűtésgombokat le kell húzni, alattuk vannak csavarok azokat ki kell venni. Ekkor lejön a fütésblokk előlapja. Alatta a hamutartó, pénztartó, és takarólemezt ki kell venni. A fűtés szabályzó blokkot 4 csavar tartja a széleinél. Ezek kivétele után kicsit ki lehet fordítani a fűtésszabályzót és a hátuljána van 3 db lemezrugó amit ki kell pattintani, utána ki lehet akasztani a bovdeneket.
A fűtésblokk mögött van 2 db rögzítőcsavar amit ki kell venni. A kormányoszlopon felül az alsó oldalon 2 db 6 lapfejű csavar tartja a müszerfalat középen.
Le kell venni az ablaktörlő lapátot, majd az alatta lévő anyát ami a rácsot középen rögzíti. A rács 2 végén van 1-1 csavar ami a sárvédő hátsó sarkához rogzíti a rácsot ezt is ki kell venni. Ezekután nyitott motroháztetőnél ki lehet emelni a rácsot. A rács helyén be kell nyúlni és ki kell tapogatni a 2 végén egy egy 6-os anyát ami a tüzfalra rögzíti a műszerfal két sarkát. Ezeket ki kell csavarni egy 10-es csőkulccsal vagy hosszabítószáras króvával.

Ha eddig eljutottál akkor ki lehet emelni a műszefalat. Ehez jó ha van segítség. A műszerfal 2 végét meg kell húzni hátrafelé utána ki kell buktatni a kormányoszlop mögül és ki lehet venni az autóból.

A visszaszerelés a fordított sorrendben.

Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr89123372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2010.11.04. 22:23:41

Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit.