Sokan tapasztalhatták, hogy a bx fűtése kevés, egy nem fúj elegendő levegőt a szélvédőre, a párát is alig tudja letolni a szélvédőről. Ez nem a konstrukció hibája, hanem a fűtésszabályzó panel meghibásodása miatt van. A helyrehozására itt vagy egy beszámoló, BX14te jóvoltából. Köszönet érte.
A fűtésszabályzó eredetileg úgy működik, hogy ha maximálisra állítod a ventilátor fordulatát akkor a műszerfal alatt behúz egy relé és így a ventilátor motor maximális feszültséget kap így maximális fordulaton tud fújni. Ennek a relének a bekapcsolását hallani is lehet ha jól működik a fűtésszabályzó panel. Ha nem kattan a relé akkor nagy valószínűséggel meghibásodott a panel, így nem kapcsol maximális fordulatra a ventilátor
A szétszedést a középső szellőző rácsokkal érdemes kezdeni, egy lapos csavarhúzóval lehet kifeszíteni őket ügyelve a kis fém rugós lapokra (a külső oldalakon) .
Kifelé húzva el kell távolítani a három vezérlő gombot, majd kihajtani a mögöttük lévő két csavart.
Ezután lapos csavarhúzóval kifelé feszíteni a fém füleket mindkét szellőzőrács házában , közben húzni az egész panelt
Ezután ki kell hajtani az áramköri lapot tartó csavart, illetve érdemes kihajtani a fehér műanyag konzolt rögzítő csavarokat is mert különben nem férni hozzá az áramköri lapra dugott csatlakozóhoz.
Ezután ki kell pattintani a rögzítő fülek alól az áramköri lapot majd húzzuk le a csatlakozót a hátoldaláról. Fordítsuk meg az áramköri lapot majd a ventilátor sebességét szabályzó potmétert vegyük le a három rögzítő fül óvatos benyomásával. A potméter alatt van egy apró csúszka ez ki fog esni!
A potmétert érdemes alkohollal megpucolni. Ellenőrizzük, hogy a potméter rész nincs-e elégve.
A fűtéspanelből 2 -féle változat készült, az egyiken a nyáklap fóliázásával oldották meg az átkötést a másikon egy vezeték áthidalással. Lényegileg ugyanaz mindkettő.
Ez a fóliás változat. ( a képen látható a módosítás, cut here = itt vágd el, link here = itt kösd át)
Ez pedig az áthidalásos változat.
Fúrjuk ki az áramköri lapot a képen látható helyen, majd a hátoldalon lévő áthidalást forrasszuk ki a helyéről és dugjuk bele a fúrt lyukba majd forrasszuk oda.
Összerakáskor érdemes ellenőrizni az izzókat. Majd fordított sorrendben rakjuk össze. Ha jól sikerült a javítás akkor ha a maximumra tekerjük a ventilátor potméterét egy relé kattanását fogjuk hallani a műszerfal alól, no meg leviszi a fejünket a huzat :-)).
Eredeti forrás : http://bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=5515
Utolsó kommentek