HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Hátsó munkahenger felújítása

2010.11.27. 18:01 :: kgl

A bx rugózása tökéletes, bár van jónéhány tervezési hiányossága a rendszernek. Az egyik ilyen tervezési hiányosság, hogy a hátsó hidraulika munkahengert egy félig nyitott serlegben helyezték el és a kettő közé bejut a sár ami szépen lassan elkorrodálja az AL hidraulika munkahengert úgy hogy akár ki is lyukad. Így néz ki egy még megmenthető munkahenger.

 

 

 

 

 A javításhoz szükségünk lesz egy álványos fúrógépre, egy fém marófejre, kétkomponensű Loctite 3450 fémragasztóra.

 

 A fémmaró fejjel marjuk ki az elkorrodált részeket teljesen fémtisztára

 

 

A kimart részeket és szükség esetén a teljes felületet töltsük fel az összekevert ragasztóval. 

 

 A ragasztó kötését nagymértékben fel tudjuk gyorsítani ha hőlégfúlyó pisztollyal vagy hajszárítóval 30 cm-es távolságból melegítjük 10 percig. A hő hatására a ragasztó először fellágyul és folyékonnyá válik, a lecsepegéstől úgy tudjuk védeni ha látjuk, hogy kezd megfolyósodni akkor szüneteltetjük a melegítést. A melegítés másik nagy előnye, hogy a ragasztő 80 C fok környékén megedződik, így később nem fog a nagy nyári melegekben megfolyósodni, felpuhulni. A teljes megkötése ennek a ragasztónak kb 20 perc, majd utána már csiszolható a felület simára.

Nekem az egyik munkahengert már anyira megette a korrozió, hogy szereznem kellett egy másikat ami még jó, az így nézett ki miután lecsiszoltam a felszinét.

 

A lecsiszolt és kijavított munkahengereket fessük le valami időálló fémre való festékkel 2-3 rétegben, megvárva a száradási időket.  A festék szine nem érdekes mert úgysem fog látszani, a szerepe a korrózió védelem.

 

 Így még nagyon sok évig megőrizzük a munkahengerünket a korróziótól. Évente legalább egy alkalommal a tavaszi olvadások után a sósleves sarat érdemes slaggal kimosni a serleg és a munkahenger közül.

 

 Vége

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr652477243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.