HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Műszerblokk rögzítés javítás

2007.07.23. 10:56 :: kgl

Műszerblokk hátsó rögzítőcsavar fülei könnyen letörnek ezért az egész bűszerblokk mozog, zörög.  A törött tartóra utal, ha mozog a műanyag műszerborítás motorház felőli fele.

 2 rögzítési pontja van a műszerblokknak a szélvédő felöl. Ezek a csavarok rögzítik a műanyag borításos műszerblokkot a műszerfalba. Elég eldugott helyen vannak a műszefalban belül a rögzítőcsavarok ezért a gondatlan szerelők nagyon hamar el tudják törni a rögzítő bakokat így nincs mibe belecsavarni a csavart.

Érdemes lenne megjavítani, nem túl nehéz a javítása. Álltalában a csavar bekötésére szolgáló műanyag rész törik szét és vesznek el a darabjai. A javításhoz először is ki kell szerelni a műszerblokkot.

A műszerblokk kiszerelésének menete:

Először is le hell szerelni a kormánykereket. A csavarjai jól látszanak. A kormánykerék levételáhez egy 22-es csillagkulcs kell. A kormánykereket azért kell levenni, mert így jobban hozzá lehet férni majd a kibuktatás után a csatlakozókhoz. A kormánykerék levételekor először is tekerd ki a kormánykerék anyáját, majd egy szesztollal jelöld össze a menetet a kormánykerékkel, így pontosan ugyanod a bordába tudod majd visszarakni a kormánykereket.
A műszerblokk alsó élénél van egy vízszintes perem a plexi elött, ennek az alsó oldalán van 2 csavar amit ki kell venni így lejön a perem.

A műszerfal bal oldalán alul a kazettatartót ki kell venni, és a müszefal közepén lévő tálcát is ki kell szedni, ezt két csvar fogja. Ebben a tálcában egyes tupusoknál egy digitális óra van, azt egyszerűen felfele ki lehet húzni a tálcából.
Ezekután be lehet nyúlni a müszerblokk mögé a tálca helyén illetve a kazettatartó helyén és ki lehet hátul csavarni a műszerblokk hátsó 2 csavarját. Elégé eldugott, szűk helyen van mindkét csavar, és sok szerelő eltöri a műanyag tartóit a műszerblokknak amikor ezeket a csavarokat ki vagy behajtják. Óvatosan kell ezt a két csavart kivenni. Ennek a 2 csavar bekötés javításáról szól ez a leírás.

Ezekután kibuktatható a müszerblok egy picit, baloldalt be kell nyúlni mögé és ki kell csatlakoztatni a km óra bajonetes bovdenjét. Ezekután már jobban hozzá lehet férni a hátul az elektromos csatlakozókhoz amiket szépen le kell húzni, vigyázva, hogy a vezetékek ne jöjjenek ki a csatlakozóból, ugyanis hajlamosak rá. Érdemes egy kis maszkolószallaggal elötte leragasztani a csatlakozók hátulját hogy megakadályozzuk a vezetékek kicsúszását a csatlakozókból. A maszkolószallagra rá lehet írni a csatlakozó pozicióját ez megkönnyíti a visszarakást.

 

Ha lejöttek a csatlakozók akkor a műszeblokk hátsó oldalán benézve a két végén van 1-1 csavar amit ki kell venni, ekkor a müszeblokk házból ki lehet venni a müszeregységet. Ezekután lehet hozzáférni hátulról a műszeházban a 4 sarkán lévő kapcsolók csatlakozóihoz amit szintén feliratozni kell majd lehúzni. Fontos a feliratozás!!!

A rögzítőfülek javításának menete:

A müszerblokk hátulján ahova pótolni kell a csatlakozást ott először meg kell csiszolni hogy érdes legyen a müanyag, majd zsírtalanítani kell nitrohiggítóval.

Öntapadós ALU szallagból egy kis hengert (csövet) kell ragasztani a műszerblokk rögzítő bakjai köré, ebbe a hengerbe kell majd a ragasztót belefolyatni. Nem baj ha nagyobb vagy vastagabb lesz, van hely bőven a felesleges hosszat pedig le lehet csiszolni száradás után. Célszerű legalább 1-1.5cm átmérőjűre elkészíteni az új rögzítő bakot, hogy a csavar ne tudja majd széttörni.

Kétkomponensű Loctite 3450-es fém ragasztót (2 műanyag fecskendő egybeépítve a kinyomóval, fekete és fehér színű a gyanta, összekeverve szürke lesz)  kell kikeverni egy keveset majd a kialakított ALU csőbe bele kell kenni nyelvlapoccal, majd egy hajszárítóval kis fokozaton kicsit meg kell melegíteni, hogy felhíguljon és lefollyon a cső aljára.
A hő hatására nagyon gyorsan, kb 15 perc alatt csiszolhatóra megköt. A kötés után le kell venni aza ALU szallagot és meg kell csiszolni a feltöltés végét egyenesre, majd egy 2-es vagy 3-as fúróval bele kell fúrni a csavar helyét a csavartól függően. Kb 2 óra múlva visszaszerelhető a műszeregység, addig hagyd még teljesen kikeményedni a ragasztót.

Sok esetben a műszerblokk rögzítő csavar is elveszik ezt is érdemes pótolni. Kb 1-1.5cm hosszú, lemezcsavarr fejére kereszben heggeszünk fel egy 4cm hosszú 2mm-es hegesztőpálca darabot T alakban így szerszám nélkül is, csupán kézzet be lehet hajtani a csavart majd a helyére.

Hajtsuk bele a csavart a műszarfal rögzítőjébe, majd vegyük ki a csavart mielött visszaszereljük így már sokkal könnyebben tudjuk majd a helyén belehajtani a csavart.

A műszerblokk visszaszerelés elött érdemes kicserélni a kiégett műszerfal izzókat ha már szét van szedve a műszerblokk.

A műszerblokk visszaszerelését fordított sorrendben kell elvégezni. Az elektromos csatlakozók felhelyezése után adj rá gyujtást és világítást, így ellenőrizni tudod a helyes működést mielött a műszerblokkot véglegesen rögzíted.

 

Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr9123408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.