HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Fékszelep csere BX-en

2007.07.24. 17:32 :: kgl

A fékszelep (másnéven főfékhenger -> a fékpedál ezt nyomkodja) cseréje tényleg nem nagy durranás, de annál inkább fárasztóbb. Kis türelmmel és pár szerszámmal bárki ki tudja cserélni a fékszelep egy bontottra vagy újra. Aki nem meri maga elvégezni a cserét az forduljon olyanhoz aki sokat cserélt már BX-en fékszelepet.

Mikor célszerű kicserélni a fékszelepet? 

  • Ha a gépkocsi feneke a leállítás után 1-2 percel már leül.
  • Ha a fékszelep erős sziszegő hangot ad fékezéskor.

Mikor nem lehet tovább halogatni a fékszelep cserét?

  • Ha a hátsó fékek folyamatosan fognak.

Használhatunk-e bontott fékszelepet?

Igen, megpróbálhatunk egy kevesett futott BX fékszelepére szert tenni de elég kicsi a valószínüsége, hogy sokáig fogjuk tudni használni, mert nemigen van már olyan BX amiből garantáltan jót tudunk kitermelni. Talán 1-2 évig még ezzel is el tudunk járni.

Használhatok más tipusú autóból bontott fékszelepet?

Igen, a Citroen Xantia fékszelepe meggyezik a BX fékszelepével, kis eltérés van, de az nem befolyásolja a beépítést és a használhatóságot. A Xantiák sokkal fiatalabbak, így nagyobb valószínüséggel tudunk szerezni használhatót.

Fel lehet-e újítani egy fékszelepet?

Gyakorlatilag nem, mert igen nagypontosságú illesztésekkel készülnek a dugattyúk és a ház is, mindkettő igen jó minőségű kopásálló anyagból, köszörült felülettel. A tapasztalatok szerint a felújítás nem sikerül, rosszabb lesz mint volt, még a legjobb gépműhelyeknek sem sikerül. A tapasztalatok szerint a ház oválisra kopik ki amit csak CNC-s lyukköszörű gépen lehetne felszabályozni.

Mibe kerül egy új fékszelep?

Kb 52.000-54.000 Ft-ba.

Előkészületek :

A kocsi kerekein az anyákat érdemes fellazítani, majd alábakolni az egész autót, hogy a légtelenítéshez könnyen le tudd venni a kerekeket. Szereld le az első kerekeket. A kerekek levétele nélkül is lehet légteleníteni, de akkor akna kell, vagy autószervizes emelő.

Először is tedd alsó állásba a kocsit, mert úgy jársz, hogy szétfröcsköl az olaj!
Vedd ki az akkumulátort, hogy könnyebben beférj a fékszelephez.

Utána a központi szelepen lazítsd meg negyed fordulara a légtelnítő csavart. Ha szembe állsz a kocsival akkor az jobb oldali a hűtő felöl. Fentröl jól látni. Max negyed fordulatot szabad csak lazítani, ekkor sziszegő hangot adva engedi el a rendszerben lévő nyomást. Ha jobban kitekered a csavart akkor kiugorhat a csavar mögött rugóval előfeszített pici golyó ami könnyen elgurul, könnyen elveszik.

A fékszelep kiszerelése:

8-as villáskulccsal vedd ki először a két felső csövet, a fékszelepből, óvatosan hajtsd félre a bal első kerék felé. Utána vedd le a felső és alsó visszafolyó gumicsövet, majd utána már hozzá lehet férni az alsó 2 fém csőhöt is, hogy ki tudd venni. A fémcsöveket óvatosan húzd ki a fékszelepből, ne feszegesd, mert könnyen beletörhet, a cső nagyon vékony. Lehet, hogy valamelyik fémcsövön rajta marad a tömítő gumicsövecske, azokra vigyázz. A csövek lekötésénél ne kapkodj, még akkor sem ha nagyon kényelmetlen a kocsin hasalva szerelni.

Ha mindent lekötöttél róla akkor az utastérből kell kikötni a fékszelepet.

A fékszelepet 2 db anya rögzíti az utastérből, 11-es dugókulcs, kb 12-15cm-es toldószár és racsnis hajtókar kell hozzá hogy kényelmesen hozzáférj.

Az űlést told hátra, utána jobban odaférsz a fékpedálhoz térdelő testhelyzetben. Csavard ki a 2 anyát és óvatosan vedd le a 2 recés alátétet. Utána a fékszelepet ki lehet emelni a motortérben.

Fékszelep beszerelése:

A visszarakásnál először ellenőrizd, hogy a fékszelepben benne vannak-e a gumitömítések. Először az alsó 2 fémcsövet dugd bele, majd kézzel tekerd bele az anyákat ameddig lehet, utána rakd be a helyére a fékszelept. Az utastérből rögzítheted, ne felejtsd ki a recés alátétet, mert az biztosítja a fékszelepet.

Húzd meg óvatosan az alsó 2 cső anyáit, ne tépd túl mert átugorhat a villáskulcs a 6 lapfejen. Rakd be a 2 felső fém csövet is és utána a gumicsöveket. A gumicsövekre célszerű szorítóbilicset tenni. Figyelj a sorrendre, mert csak megnehezíted a munkád ha nem tartod be.

Féktisztító spray-el mosd le a fékszelep környékét, hogy majd észre tudd venni ha valahol szivárog az olaj. Persze akksi ne legyen a kocsiban amikor benzinnel fújkálsz ott.

Olajtartály tisztítása:

Célszerű ilyenkor kivenni az lhm olajtartályt, hogy ne a régi koszos tartályból menjen a koszos LHM a kicserélt fékszelepbe. A csöveket húzd le róla majd akaszd ki a rugóját ami lefogja. Utána elforgatva ki lehet emelni a tartályt úgy hogy nem folyik ki belőle az olaj. Az olajat öntsd le egy 5 literes befőttes üvegbe óvatosan, hogy ne keveredjen fel, az alját hagyd a tartályba, mert az iszapos lehet. A tartályt mosd el forró víz alatt ultradermmel kívül belül. Alaposan öblítsd ki, majd papírtörölközővel szárazra törölheted. Utána a szűrőket féktisztító spay-el mosd el. Mehet minden vissza a helyére, akár új lhm vagy ha világos zöld még a régi lhm akkor mehet az is vissza. Ha már sötétzöld akkor ne rakd vissza, hanem újjat tegyél bele. Vigyázz a tartály széle éles, sorjás lehet, könnyen megvághatod magad vele.

Légtelenítés, üzembehelyezés

Jöhet a légtelenítése a fékrendszernek, először a fékszelepnél ha van rajta légtelenítő csavar, majd utána a fékeknél. Persze a szabályzószelepnél is el kell zárnod a kilazított csavart A légtelenítéshez rakd felső állásba a kocsit, tegyél rá egy kb 20-25 cm-es átlátszó csövet a légtelenítő csavarra majd utána lazítsd meg a csavart. A fékpedált valaki folyamatosan nyomja. Így látod a csőbe a levegőbuborékokat és egy tiszta beföttesüvegbe felfoghatod a drága neddűt.

Az első fékeknél nekem nagyon sok levegő jött ki a csőből. Először sötét zöld lhm, majd világos zöld jött belőle. A hátsó fékeket elvileg nem kell légtelníteni de ha megteszed az nem baj, legalább abból is kijön a régi sötétzöld LHM. A sötét zöldet ne öntsd vissza a tartályba csak a világos zöldet.

Felső szervíz állásban ellenőrizd a tartályban az LHM szintet.

Szereld vissza a kerekeket majd menj egy próbafékezésre a kocsival aszfalt úton. Blokkolóra fékezd, elég ha 1-esben felhuzatod, nem kell száguldozni hozzá. Nézd meg a féknyomokat, egyformáknak kell lenniük.

Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő 

 

7 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr72124537

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: welling homeopathy doctor 2018.01.06. 20:13:43

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tosa 2007.08.27. 20:12:55

Sziasztok!

Én nem régibben Xantia-n cseréltem fékszelepet.
A cserét kb. 1-1,5 hónap érdeklődés, utána járás előzte meg.
Miért is? Mert szinte mindenki mást és mást mondott.
A hiba jelensége: fogott az első fék (elég durván), nem emelt rendesen illetve utólag belegondolva nekem is sziszeget.
A fenti szöveg is és a szerelők többsége is azt mondta, hogyha a fékszelep rossz, akkor a hátsó féknek kell fognia.
Hát nálam nem így volt ...
A szövegben említett szerelelési lépések szinte mindegyike megegyezik, egy kivétellel, a fékszelepet rögzítő csavarok szintén a motortérben vannak és Torx40-es fogja.

Én is csak jó szerelgetést kívánok minden Citroen társnak.
Üdv:
Tosa

Sápadtarcú 2008.07.22. 22:07:54

Üdv.
Nekem a Bx-en a hátsó fékek fognak és ha egyel feljebb emelem, mint az "üzemi szint, akkor jobban fog. Egyébként nekem is fura hangot ad a fékszelep. Amikor nyomom,pontosabban amikor finoman engedem vissza sziszeg. Ez üzemszerű?

Sápadtarcú 2008.07.22. 22:09:12

A fékszelep " főfékhenger" helyén van?

Sápadtarcú 2008.07.22. 22:12:14

Mennyit kérhetnek egy bontott xantia fékszelep és mennyi lehet a Bx új? Nagyságrendileg(Pl 20-30.000)

Sápadtarcú 2008.07.23. 21:49:14

Légtelenítéshez gondolom nem kell beindítani a motort. Vagy mégis?

Köszi előre is.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.11.23. 18:25:21

Sápadtarcú

A fékszeleped lehet már neked is kopott ha fog a hátsó féked. Ha meg már sziszegő hangot is ad akkor biztosan az a hunyó. A főfékhenger helyén van a fékszelep, a kettő majdnem ugyanaz csak másként hívjuk bx-eknél. Működésükben is van jelentős eltérés ezért a más név.

Az új gyári bx fékszelep kb 60.000 Ft, én egy xantia bontott fékszelep 6000 Ft-ért sikerült vennem. A bontósok többet kérnek érte. Próbálkozz az index bx topikán is, mert ott is elő fordul néha bontott fékszelep.

A légtelenítéshez természetesen be kell indítani a motort hiszen akkor van csak nyomásutánpótélás. A központi gömbben is van nyomás de a légtelenítéskor az hamar leürül.

hümmögök 2009.07.20. 18:01:02

Én most vettem használt BX fékszelepet 10e ft adtam érte, de háztól házig szállítással, és előtte kipróbálhattam mielőtt kifizettem volna.

Köszönet a leírásért, nagy segítség volt.

üdv
bx2005
hümmögök