HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Fordulatszámmérő diesel BX-be

2007.07.24. 17:20 :: kgl

Sok diesel BX nem rendelkezik fordulatszámmérővel aminek az utólagos beépítése nem bonyolult.

 

A fordulatszámmérő beépítése a műszeblokkba:

Szereznünk kell egy diesel-hez használható fordulatszámmérőt és egy ehhez tartozó jeladót. Ha szerencsénk van akkor a hozzá tartozó kábelt is meg tudjuk szerezni, de ennek hiányában is be lehet kötni. Sok BX-ben nincs kiépítve a kábelkorbácsban a jeladóhoz menő vezeték, de ennek behúzása sem nehéz. Lehetőleg 1.5mm-es sodort réz vezetékekből készítsünk kb 1m-es 4 eres korbácsot és a műszerfal alatt a kormányoszlop mellett lévő átvezetésen bujtassuk át a vezetéket. A 4 ér mindkét végére szereljünk fel autós csatlakozó anya részeket és szigeteljük le őket, vagy pedig szereljük fel a megszerzett csatlakozót.

 

A fordulatszámmérő beépítése sem bonyolult, csak kicsit szét kell szedni hozzá a műszerfalat, kormánykereket le kell venni és ki kell emelni a műszeregységet. A műszeregységből ki kell szerelni a belső modult,(müszer panelt) majd le kell óvatosan venni a módulról az első plexi lapot. Ezekután a jobb oldalt lévő mutatós órát ki lehet szerelni és be lehet rakni helyére a fordulatszámmérő műszert.
A műszere előlapja csavarozva van és a fekete lap széle ezenkívül öntapadósan van rögzítve a panelhez, de egy szikével alányúlva fel lehet szépen vállasztani. Figyeljünk oda, hogy a műszer hátoldalán is van rögzítés.

Addig ne szereljük vissza a műszerfat amíg nem működik a fordulatszámmérő.

Csatlakoztassul a fordulatszámmérőhöz a vezetéket.

A fordulatszámmérő jeladó beépítése:

A sebességválltó és a blokk között a tüzfal felőli oldalon van kiképezve a fordulatszámmérő jeladó helye.

A jeladó helye közelebbről:

A jeladó beépítése két csavarral történik, egy műanyag beszerelő keretbe van a jeladó, így abban szabadon lehet állítani kijjebb-bejjebb a jeladót, így közelebb vagy távolabb lehet állítani a lendkerékhez

Elektromos bekötés:

Ha sikeresen beszereltük a jeladót akkor még nem nyugodhattunk meg, mert be is kell üzemelni az új egységet. Ez sem veszélyes, csupán össze kell csatlakoztatni a jeladó csatlakozóját a vezetékünkkel. Ezekután be kell kötni a +12V és test vezetékeket a vezeték műszeregység végénél. Célszerű ezt a műszeregység egyik csatlakozójára (természetesen illik műszerrel kimérni hogy hova). A műszeregységen több csatlakozóban is megtalálható a +12V és a test is.

A jeledó beszabályozása :

Ha sikerült a bekötés akkor el kell indítanunk a motort. Ha szerencsénk van akkor egyből mutat a fordulatszámmérő, a motor felpörgetésére is szépen jelzi a fordulatot. Ha akadozva mutat, vagy nem mutat semmit akkor először is a jeladót kell beljebb tolni a lendkerékhez. A lendkeréken kialakított rés ad indukciós jelet a jeladónak és ha nincs elég közel akkor bizonytalanná válik a jel.

Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő 


5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr30124530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sápadtarcú 2008.07.19. 20:09:03

Üdv!
Nekem dieselesem van és érdekes dolgot művel a drágám: Nyirkos hűvös időben műkszik, melegedés(motor, utastér)hatására fokozatosan "leesik" a mutató, míg végül fekve marad. kérdésem, hogy miért?

Sápadtarcú 2008.07.19. 20:13:35

Bocsi, a fordszám mérő műszer viselkedik érdekesen. Az előbb nem írtam le.

GELLÉRT 2008.07.29. 14:26:45

Üdv. Nekem 205 1.9D Peugeo-t van. Be lehet szerelni a fordszám mérő műszert?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.11.23. 18:09:55

Sápadtarcú

A hibát nem sok minden okozhatja. Első kröben a jeladót kellene megnézned a kocsi alatt. A jeladó a sebválltó hátsó oldalában van a tűzfal felé. Lehetséges, hogy egy kicsit kicsúszott a helyéről, próbáld meg bejebb nyomni. A jeladó vezetékén lévő csatlakozót is érdemes megtisztítani mert ez is okozhatja ha nem érintkezik jól. Második körben ha ettől nem javult meg akkor a műszerfalat kell kicsit szétszedni hozzá és meg kell tisztogani a műszerfalhoz feljövő vezetékek végein lévő csatlakozókat. Az is lehet, hogy csak lecsúszott a műszerblokkról az egyik csatlakozó. A fordulatszámmérő is bedögölhetett, azt meg viszonylag könnyű cserélni másik bontottra. Csak nehéz szerezni fordmérő műszert.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.11.23. 18:11:54

GELLÉRT

A Peugeot-ot nem ismerem, de szerintem ha a műszeregységben van helye a fordulatszámmérő műszernek akkor be lehet építeni. A válltón is ellenőrizd elötte hogy a helye megvan-e a jeladónak ahova majd bele kell dugni.