HTML

Citroen BX javítási segédletek

Mit hogyan javítsunk meg a kedvenc Citroen BX-ünkön. A leírások elsősorban az S2-es szérás BX-ekre vonatkozik, de vannak olyan leírások is amik az S1-es szériásokra is alkalmazható.

Kérés hozzátok

Kérek mindenkit, hogy segítse újabb javítási leírásokkal a bx-esek táborát. Az írásaitok meg fog jelenni a honlapon. Ide küldjétek: repulogepepito kuk@c gmail.com

Friss topikok

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • hek_tor (törölt): Szia úszó! Azt sajnos ki kell cserélni. A tankot leengedni, majd a gumicsövet kifűzni. Ha megtudod... (2010.09.04. 17:08) Lengőkar csapágy
  • úszó: Szia hek_tor ! A rozsda kirágta az üzemanyag csövet középtájon.Csöpög ! Hogyan lehet orvosolni bet... (2010.09.01. 09:32) Első lámpák kirelézése

Utolsó kommentek

  • Lengyelpiac Hu: oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel ... (2015.07.29. 19:39) Gömbtöltés házilag
  • kgl: @lutria: Megoldja magától. (2012.06.12. 17:54) Gömbtöltés házilag
  • lutria: Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy ... (2011.09.18. 22:03) Gömbtöltés házilag
  • kgl: Igen van másik fajta is de az nekem nincs így megmutatni sem tudom. A másik fajtában is ugyanígy f... (2010.11.27. 18:17) Hibás üzemanyagszint kijelzés
  • lutria: Akkor már értem miért nem cserélték ki az előző tulajdonosok a műszerfal világítás kiégett izzóit. (2010.11.04. 22:23) Műszerfal kiszerelése
  • Utolsó 20

Külső feed

Houston we have a problem

Látogatók

Gömbtöltés házilag

2007.07.27. 13:32 :: kgl

 

A gömb töltése, nem annyira nehéz. De jobb megmérni a gömbnyomást a töltés előtt. Ha a nyomás 20bar alatt van, akkor a feltöltött gömb élete túl rövid lesz.

 

 Még akkor is, ha nem tudod mérni egy gömb nyomását, ellenőrizd, hogy a hártya teljesen megdagadt e gömbben. Próbaképp dugjál be  egy vékony drótot egy abszorberszelep szájnyílásába. Amikor a hártya megdagadt, egy drót nem megy be 3.3 centiméternél többet. Ez a gömb tölthető.

Ha többet megy be 3.3centiméternél, akkor ez azt jelenti hogy a hártya sérült, kiszakadt, ez a gömb nem tölthető.

A töltéshez szükséges eszközök:

 VALPREX C720 Felszerelés

 

 

 

 

 

 

 

 

VALPREX 2000 szelep

 

 

 

 

 

 

 

 

Nitrogén gáz palack.

Ez pasas, Akitoshi Suzuki, ő nem kell a töltéshez :)

 

 

 

 

 

 

 

 A gázpalackok csatlakozója külső menetes ezért egy átalakítóra is szükségünk lesz.

 

 

 

 

 

 

 Az átalakító felszerelve a nitrogén palackra.

 

 

 

 

 

 

 

 Csavar le a gömb végről a zárócsavart, használj 2 db vízvezetékszerelő golyóskulcsot.

 

 

 

 

 

 

 A földre leterített fólián vagy ruhán tekerjük ki a csavart, mert így nagyobb erőt tudunk kifejteni baleset nélkül. 

 

 

 

 

 

 

A kitekert zárócsavar és a tömítő o-gyűrű.

 

 

 

 

 

 

Szereld be a Valprex szelepet a gömbbe.

 

 

 

 

 

 

Ennek a szelepnek lezáródó labdabelsője van. Ez egyirányú szelepként működik. 

 

 

 

 

 

 

 Az újratöltő fej.

"A" mozgatja a tűt.

" B" segítségével lehet behajtani a gömb szelepébe az újratöltő fejet.

 

 

 

 


Előtt hozzáerősíteni kell a gombben lévő szelphez az  óramutató járásával ellenkező irányaba a töltőfejet, és a tűt ki kell húzni.
Akkor, összeköt a újra tölt fej -hoz szelep. Rögzít buzgat"" és ez megalszik.

Ezekután csatlakoztasd a gyorscsatlakozós tömlőt a töltőfejhez.

 

 

 

Ez irányítja az újratöltést. Ez a szelepkkel ellátott nyomásmérő óra a gömbben lévő szelep és a nitrogén palack között van. Balra a palack, jobbra a gömb.

a "C" nyomástalanítja az óra és a gömb közötti szakaszt, ezért töltéskor azt le kell zárni, a "D"-vel pedig rá lehet nyitni a palackot a gömbre, és addig kell engedni (akkor kell elzárni), mikor már megfelelő a nyomás.
A gömbben egy visszacsapó-szelep van.
Vigyázni kell a gömbtöltés közben, nem árt egy erős fémháló-kalitkába tenni a gömböt, fordult már elő, hogy töltés közben felrobbant a gömb.
 

 


Végül tekerd be a gömbben lévő szelepbe az imbuszcsavart és tedd fel a műanyag sapkát.

 

 

 

 

 

Forrás : http://www.mars.dti.ne.jp/~ynar/bxorg_archives/t03/t03e.html

Jó töltögetést.

RepülőgépÉpítő

10 komment

Címkék: házilag nitrogén gömb töltés gömbtöltés szelep

A bejegyzés trackback címe:

https://citroen-bx.blog.hu/api/trackback/id/tr98126387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bxnepper 2007.07.30. 13:46:08

Van benne némi tárgyi tévedés, a "C" nyomástalanítja az óra és a gömb közötti szakaszt, ezért töltéskor azt le kell zárni, a "D"-vel pedig rá lehet nyitni a palackot a gömbre, és addig kell engedni (akkor kell elzárni), mikor már megfelelő a nyomás.
A gömbben egy visszacsapó-szelep van.
Vigyázni kell a gömbtöltés közben, nem árt egy erős fémháló-kalitkába tenni a gömböt, fordult már elő, hogy töltés közben felrobbant a gömb.
Amit hártyának írsz, inkább membránnak hívjuk.
BXnepper.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2007.07.31. 09:22:06

Szia bxnepper!

Köszönöm, hogy javítottad a fordításomat, már ki is javítottam a szövegben a te fordításod szerint.

Nagy Sándor 2007.08.02. 09:43:52

Helósztok.
Segítsetek már nekem hogy mennyibe kerül egy bx-es citroen gázgömbjének a FELTÖLTÉSE.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2007.08.02. 09:54:12

Szia

Nagyon válltozóak az árak,a citroen márkaszervizek álltalában nagyon drágán csinálják, Jászberényben 3800Ft a töltés, ami irreális.
Javaslom, hogy keresd meg a BX-es topikot itt :forum.index.hu/Article/showArticle?t=9154272
Sok segítséget kaphatsz a fórum tagjaitól.

A gömbtöltésre a kis maszekokat javaslom, van egy lista azokról akik megbízható citroen szerelők, korrekt áron és korrekt munkát végeznek, és nem basznak át. A fórumon lévő emberek javaslatára lehet felkerülni erre a listára, de le is kerülnek onnan szerelők ha úgy alakul.
Itt a link : psa.sysconfig.hu/bonto.html
Szép hosszú a lista :)))

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2007.08.02. 10:03:39

Amit kifelejtettem: Ha a bx fórumon érdeklődsz, vagy visszaolvasol, akkor olvashatsz 500Ft/db töltési árról is a közelmúltban.

Sápadtarcú 2008.07.19. 20:03:27

Üdv!
Érdekelne, ki tud tölteni Albertirsa(Cegléd is jó) környékén. Továbbá lenne még néhány kérdésem, de ezt sztem nem itt kellene leírnom.
Köszi!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.07.16. 17:50:26

Jászberényben tudok egy helyet, a Citroen márkaszervízben töltenek gömböt de eléggé drágán mert egy szelepet is beleépítenek a gömbbe amin keresztül töltik. Ez a szelep kerül sokba. Enélkül is lehet gömböt tölteni, a forum.index.hu oldalon van a bx topik ott több ember is tud tölteni mert van felszerelése hozzá. Ráadásul sokkal olcsóbban. :)

lutria 2011.09.18. 22:03:06

Maga a gömbcsere csak annyiból áll hogy szervizállásban kitekerem a régit-betekerem az újjat,vagy mást is kell csinálni pl.légteleneítés,vagy azt megoldja magától?

Lengyelpiac Hu 2015.07.29. 19:39:02

oké,oké.... csak éppen azt nem olvastam sehol, hogy hány bar-ra kell felpumpálni a gömböt Ni2-vel pontosan... illetve gondolom, hogy nem egyforma nyomással kell az elsőket/hátsókat tölteni... valaki tud konkrét infót? Illetve valami infót hogy lehet kapni a gömbben uralkodó aktuális nyomásról?