Sajnos a BX-eknél rendszeresen előfordul, hogy hibásan jelzik vissza az üzemanyagszintet. Például fél tankot mutat amikor megállok a kocsival és másnap reggel meg már csak negyed tankot mutat.
Nézzük meg mi okozza a hibás kijelzést:
1 A tank elején van a szintmérő így amikor leül a kocsi feneke akkor a nafta hátrafolyik és sokkal kevesebbet mutat a ténylegesnél. Amikor felemeli a kocsi a fenekét akkor mutatja a helyes értéket. Ezen a hibán nem tudumk válltoztatni.
2. A tankban lévő szintmérő henger alján van egy záró műanyag tányér amin egy db 1mm átmérőjű lyuk biztosítja, hogy a csőből az üzemanyag szépen ki tudjon folyni azaz a közlekedő edény elvén ha a tankból fogy a nafta, akkor az úszóházból is foggyon. Az üzemanyagból idővel leüllepedik egy kosz réteg ami egy kocsonyás réteget képez. Namost a cső alján kb 1mm vastag iszapkocsona elzárta a lyukat, mint egy szelep, és nem engedi “gyorsan” ki a naftát. Így a csőben sokkal magasabban áll a szint mint ami a tankban van. Az élyszakai állás alatt szép lassan kiszivárog a csőből a nafta így reggel egy negyed tankkal kevesebbet mutat. Ha már egyáltalán nem tud kiszivárogni a nafta, akkor pedig előfordulhat, hogy teli tankot mutat, miközben a tank már régen üres.
Hogyan tisztítsuk ki a szintjelzőt?
Még véletlenül se tankolás után kezdjünk neki a takarításnak mert a teli tank esetén az üzemanyag tank tetejének magassága felett egyes tipusokban a jobb hátsó sárvédőben van egy póttank is, illetve az üzemanyag betöltő csőben is lehet több liter üzemanyag. Ha tank tetejénél magasabban van netán az üzemanyagszint akkor szépen eláztatjuk a kocsink belsejét a büdös és gyúlékony üzemanyaggal amikor kivesszük a jeladót!!!!
A hátsó ülés ülőlapját felhajtva találjuk meg az üzemanyagtankot. A tanknak 2 nyílása van itt gumilappal fedve, az egyikbe az üzemanyagcsövek csatlakoznak amik a motorhoz szállítják az üzemanyagot és a felslegeset vissza. A másik nyílás az üzemanyag szintmérőt fedi le egy gumlippal.
Vegyük ki a kocsi középvonalához közelebb eső takaró gumilapot. Húzzuk le az elektromos csatlakozót. Egy nagyobb csavarhúzót kézzel ütögetve ki tudjuk tekerni a mérőegység rögzítő csavarját óramutató járásával ellentétesen. A csavarhúzó hegyét a kis függőleges műanyag pöcköknek kell nekitámasztani oldal irányból. Ügyeljünk arra, hogy ne törjük le a pöcköket.
Ha sikeresen letekertük a rögzítőt akkor egyben ki lehet emelni a tankból a jeladót.
Középen az úszó tengelyen van egy spirál ellenállás, az úszó ehez ér hozzá. Az úszót egy nagyon gyenge spirálhuzal köti össze a csatlakozóval. A szegénységjelző akkor jelez amikor az úszó alul felül a fém karikára.
A jeladó henger alján lévő rugós lemez alátétet egy kisebb csavarhúzóval távolítsuk el, így szétszedhető a teljes jeladó. Óvatosan húzzuk ki házból az úszós részt.
Féktisztító spray-el érdemes átmosni az egészet, a visszaszerelés elött ellenőrizni kell hogy még kivett állapotban jelez-e az szegénységjelző lámpácska a műszerfalon. Ehez vissza kell dugni az elektromos csatlakozót a jeladóra és rá kell adni a gyujtást majd az úszót a le kell húzni az alsó állásba, hogy hozzáérjen az alul lévő érintkezőhöz.
A visszaszerelés fordított sorrendben kell elvégezni.
Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő
Utolsó kommentek