A bx rugózása tökéletes, bár van jónéhány tervezési hiányossága a rendszernek. Az egyik ilyen tervezési hiányosság, hogy a hátsó hidraulika munkahengert egy félig nyitott serlegben helyezték el és a kettő közé bejut a sár ami szépen lassan elkorrodálja az AL hidraulika munkahengert úgy hogy akár ki is lyukad. Így néz ki egy még megmenthető munkahenger.
A javításhoz szükségünk lesz egy álványos fúrógépre, egy fém marófejre, kétkomponensű Loctite 3450 fémragasztóra.
A fémmaró fejjel marjuk ki az elkorrodált részeket teljesen fémtisztára
A kimart részeket és szükség esetén a teljes felületet töltsük fel az összekevert ragasztóval.
A ragasztó kötését nagymértékben fel tudjuk gyorsítani ha hőlégfúlyó pisztollyal vagy hajszárítóval 30 cm-es távolságból melegítjük 10 percig. A hő hatására a ragasztó először fellágyul és folyékonnyá válik, a lecsepegéstől úgy tudjuk védeni ha látjuk, hogy kezd megfolyósodni akkor szüneteltetjük a melegítést. A melegítés másik nagy előnye, hogy a ragasztő 80 C fok környékén megedződik, így később nem fog a nagy nyári melegekben megfolyósodni, felpuhulni. A teljes megkötése ennek a ragasztónak kb 20 perc, majd utána már csiszolható a felület simára.
Nekem az egyik munkahengert már anyira megette a korrozió, hogy szereznem kellett egy másikat ami még jó, az így nézett ki miután lecsiszoltam a felszinét.
A lecsiszolt és kijavított munkahengereket fessük le valami időálló fémre való festékkel 2-3 rétegben, megvárva a száradási időket. A festék szine nem érdekes mert úgysem fog látszani, a szerepe a korrózió védelem.
Így még nagyon sok évig megőrizzük a munkahengerünket a korróziótól. Évente legalább egy alkalommal a tavaszi olvadások után a sósleves sarat érdemes slaggal kimosni a serleg és a munkahenger közül.
Vége
Utolsó kommentek