Sokan szeretnék kirelézni a kocsijuk első lámpáját aminek több előnye van: Magasabb fényerő, nem ég be a fényválltó kapcsoló, ködlámpa csatlakoztatása.
Az alábbi rajzon egy Citroen BX világítás kirelézéséhez kapunk kapcsolási rajzot.
A kirelézéshez a következő alkatrészekre lesz szükségünk : Kb 15m 2.5mm vastag sodorteres piros vezeték, kb 15m 2.5mm vastag sodorteres fekete vagy kék vezeték, 2 db lengőbiztosíték lehetőleg vízmentes kivitel, kb 20-25db autós saru, 3 db 12V-os relé, egy világítós ködlámpakapcsoló (ha nincs beépítve a kocsiba) 3 db 5mm-es vagy 6mm-es csavarhoz való kábelsaru (akkumulátor sarutól függően). Továbbá a relék rögzítéséhez a motortérben szükségünk van egy kb 10*12cm-es műanyag vagy aluminium lemezre, pár darab lemezcsavarra, és 3 db 5-ös csavarra anyával. Pár darab gyorszorítóra is szükségünk van a vezetékek rögzítéséhez.
Az alkatrészek mindegyike beszerezhető az autós boltokban.
Pár szerszám kell csak az elkészítéséhez : csípőfogó, forrasztópáka, forrasztó ón, fúrógép, fúrók, szike, szigetelő szallag.
A múanyag vagy aluminium lemezre fúrjunk 3 db 5-ös furatot a reléknek, de úgy hogy a relék ne érjenek össze mert akkor nehéz lesz majd szerelni. Fúrjunk 2 lyukat a lemez sarkába amin keresztül majd a lemezcsavarokkal a motortérben a bal első lámpa mellé rögzíteni tudjuk a lemezt.
Szerlejuk fel a lemezre a 3 db relét az 5-ös csavarokkal, majd az alábbi kapcsolási rajz szerint készítsük el a vezetékezést.
Kapcsolási rajz png formátumban
A képet lementheted ha a képen a jobb egérgomra kattintasz és a kép mentése más néven menüpontban elmented magadnak.
A kábelsarukat minden esetben forrasszuk a vezetékekhez! Törekedjünk arra, hogy a lehető legrövidebb vezetékeket használjunk mindenhova, és szigeteljük le a csatlakozókat szigetelő szallaggal.
Utolsó kommentek