A teljes műszerfal kiszerelésére elég ritkán van szükség, de nem túl veszélyes a művelet, mint ahogy hisszük.
A műszer fal kivétele elött le kell csavarni a sebváltókar gumiját, majd levenni a rugót és lehúzni a kar borítást. Utána be lehet nyúlni mögé alulra és ott van 1 nagy anya, amit ki kell tekerni.
A középső ülések közötti konzol hátulján van egy italtartó, azt ki kell pattintani, mögötte egy 6-os anya van, amit ki kell venni, ez rögzíti a középső kapcsolós blokkot. Ezekután ki lehet venni az ülések közti kapcsolós blokkot, a műszer fal alá a lábrészhez benyúlik 2 nyelve, ezeket szét kell hajtani egy picit és akkor kiemelhető hátrafele. A sebességváltókart érdemes 2-es vagy 4-es fokozatba tenni, mert úgy könnyebb kiemelni a blokkot.
Először is le hell szerelni a kormánykereket, majd a kormány alatti borítást. A csavarjai jól látszanak. A kormánykerék levételéhez egy 22-es csillagkulcs kell.
A műszerblokk alsó élénél van egy vízszintes perem a plexi elött, ennek az alsó oldalán van 2 csavar, amit ki kell venni így lejön a perem. Utána lehet levenni a kormányoszlop felső részét. A műszerfal bal oldalán alul a kazettatartót ki kell venni, és a műszer fal közepén lévő tálcát is ki kell szedni, ezt két csavar fogja. Ebben a tálcában egyes típusoknál egy digitális óra van, azt egyszerűen felfele ki lehet húzni a tálcából.
Ezekután be lehet nyúlni a műszer blokk mögé a tálca helyén, illetve a kazettatartó helyén és ki lehet hátul csavarni a műszerblokk hátsó 2 csavarját. Elégé eldugott, szűk helyen van mindkét csavar, és sok szerelő eltöri a műanyag tartóit a műszerblokknak amikor ezeket a csavarokat ki vagy behajtják. Óvatosan kell ezt a két csavart kivenni.
Ezekután kibuktatható a műszerblok egy picit, baloldalt be kell nyúlni mögé és ki kell csatlakoztatni a km óra bajonettes bovdenjét. Ezekután már jobban hozzá lehet férni a hátul az elektromos csatlakozókhoz, amiket szépen le kell húzni, vigyázva, hogy a vezetékek ne jöjjenek ki a csatlakozóból, ugyanis hajlamosak rá. Érdemes egy kis maszkoló szalaggal elöte leragasztani a csatlakozók hátulját, hogy megakadályozzuk a vezetékek kicsúszását a csatlakozókból. A maszkoló szalagra rá lehet írni a csatlakozó pozícióját ez megkönnyíti a visszarakást.
Ha lejöttek a csatlakozók akkor a műszeblokk hátsó oldalán benézve a két végén van 1-1 csavar, amit ki kell venni, ekkor a müszeblokk házból ki lehet venni a műszer egységet. Ezekután lehet hozzáférni hátulról a műszeházban a 4 sarkán lévő kapcsolók csatlakozóihoz, amit szintén feliratozni kell majd lehúzni.
Ki kell venni a fedeles kesztyűtartót a műszerfal jobb tetejéből. 2 csavar rögzíti belül.
A műszerfal közepén a fűtésgombokat le kell húzni, alattuk vannak csavarok azokat ki kell venni. Ekkor lejön a fűtés blokk előlapja. Alatta a hamutartó, pénztartó, és takarólemezt ki kell venni. A fűtés szabályzó blokkot 4 csavar tartja a széleinél. Ezek kivétele után kicsit ki lehet fordítani a fűtésszabályzót és a hátuljánál van 3 db lemezrugó, amit ki kell pattintani, utána ki lehet akasztani a bovdeneket.
A fűtésblokk mögött van 2 db rögzítőcsavar, amit ki kell venni. A kormányoszlopon felül az alsó oldalon 2 db 6 lapfejű csavar tartja a műszer falat középen.
Le kell venni az ablaktörlő lapátot, majd az alatta lévő anyát, ami a rácsot középen rögzíti. A rács 2 végén van 1-1 csavar, ami a sárvédő hátsó sarkához rögzíti a rácsot ezt is ki kell venni. Ezekután nyitott motorháztetőnél ki lehet emelni a rácsot. A rács helyén be kell nyúlni és ki kell tapogatni a 2 végén egy-egy 6-os anyát, ami a tűzfalra rögzíti a műszerfal két sarkát. Ezeket ki kell csavarni egy 10-es csőkulccsal vagy hosszabbító száras króvával.
Ha eddig eljutottál akkor ki lehet emelni a műszer falat. Ehhez jó, ha van segítség. A műszerfal 2 végét meg kell húzni hátrafelé utána ki kell buktatni a kormányoszlop mögül és ki lehet venni az autóból.
A visszaszerelés a fordított sorrendben.
Jó szerelgetést kívánok.
RepülőgépÉpítő
Utolsó kommentek