Régebbi BX-eken előfordul, hogy az első gólyalábak nyikorognak, nyöszörögnek, vagy ugrálva, szaggatottan emelnek reggelente. A csere költsége egy új gólyalábra óriási, ezért sok esetben az autót eladják, vagy bontóban leadják.
A gólyalábak felújíthatók lényegesen kisebb összegért is, ehhez azonban szükség van némi hozzáértésre, és felszerelésre is.
Ha egy másik oldalról vizsgáljuk meg a problémát, akkor észre vehetjük, hogy a gólyaláb hajlamos belülről kiszáradni. Van egy kis filc alátét a nagy csúszócsapágy tetején, aminek olajjal kellene kennie a csapágy felső részét. Mikor ez kiszárad, akkor a gólyaláb elkezd rendellenesen működni.
A gólyaláb felső részéhez két gumitömlő megy. Ezeknek a tömlőknek másik végét kell lehúzni, azt megtörölgetni, majd egy flakon LHM-be mártani. A művelet kezdetekor a felfüggesztés legalsó állásban legyen. Ha belelógattuk a csövet az LHM-be, akkor emeltessük fel az autót a legfelső szintre, így a gólyaláb a gumicsöveken keresztül felszív némi LHM-et. Tegye vissza a csöveket, majd engedje le legalsó szintre az autót, és utána állítsa normálba. A másik oldalon ugyanígy végezze a műveletet, és ne felejtse el a legvégén legalsó állásba, majd onnan normálba állítani a magasságot.
Ezt már több helyen kipróbálták, és sikerrel alkalmazták a világban. Néhány ausztrál szerelő a rendszeres 6 havi karbantartási tervbe is felvette ezt a műveletet minden BX-es ügyfelüknél.
A művelet után az első gólyalábak működése jelentősen is javulhat.
Az eljárás nem működik Xantia és XM esetében, mert ott más a gólyalábak kialakítása.
Forrás : http://bx.veb.hu/golyalab.html
Utolsó kommentek